حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

حکایت دل

بیان دغدغه‌های ذهنی و نیز معرفی اشعاری که آقای شجریان در اجرای آوازهای خود از آنها استفاده می‌کنند.

جانا ز فراق تو این محنت جان تا کی

سلام،
وبلاگ امروز را مزین می‌کنم به شعری از عطار نیشابوری که جناب شجریان آن را در دستگاه سه‌گاه اجرا و در آلبوم  آسمان عشق عرضه کرده است:


جانا ز فراق تو این محنت جان تا کی
دل در غم عشق تو رسوای جهان تا کی

چون جان و دلم خون شد در درد فراق تو
بر بوی وصال تو، دل بر سر جان تا کی

نامد گه آن آخر، کز پرده برون آیی
آن روی بدان خوبی، در پرده نهان تا کی

در آرزوی رویت، ای آرزوی جانم
دل نوحه‌کنان تا چند، جان نعره‌زنان تا کی **

بشکن به سر زلفت، این بند گران از دل
بر پای دل مسکین، این بند گران تا کی

دل بردن مشتاقان از غیرت خود تا چند
خون خوردن و خاموشی زین دلشدگان تا کی

ای پیر مناجاتی در میکده رو، بنشین
دربار دو عالم را این سود و زیان تا کی **

اندر حرم معنی از کس نخرند دعوی
پس خرقه بر آتش نه، زین مدعیان تا کی

گر طالب دلداری از کون و مکان بگذر
هست او ز مکان برتر، از کون و مکان تا کی **

گر عاشق دلداری، ور سوخته یاری
بی نام و نشان میرو، زین نام و نشان تا کی

گفتی به امید تو، یارت بکشم از جان
پس یارکش ار مردی، این بانگ و فغان تا کی **

عطار همی بیند کز بار غم عشقش
عمر ابدی یابد، عمر گذران تا کی **

** این ابیات در آواز نیامده است.
نظرات 4 + ارسال نظر
یه آشنا جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 10:08 ق.ظ http://abhar121.blogfa.com

سلام وبلاگ زیبایی داری من شما رو لینک کردم .

سیما چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:14 ق.ظ http://taraneyemobham.persianblog.ir

سلام...خیلی خوبه که شعر های عرفانی و همچنین خوانندگان سنتی علاقه مندید منمن دوست دارم...

علی چهارشنبه 16 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:27 ب.ظ

موفق باشید

احسان چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:09 ب.ظ

sسلام دمت گرم محمود جون خودت چکاره ای اهل موسیقی هستی یا ن؟

ممنونم از لطفتون آقا احسان گل. من از هنر موسیقیدانی بی بهره‌ام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد